پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 272246
قلعه‌نويي: اول از همه به قديمي‌هاي تيم ملي گير مي‌دهم/ طارمي: با ۲ پا و دست هم به‌زور به جام‌جهاني رفتيم!
تاریخ انتشار : 1403/06/15 08:39:21
نمایش : 54
سرمربي و بازيکن تيم ملي فوتبال ايران در نشست خبري پيش از بازي با قرقيزستان حاضر شدند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، امير قلعه‌نويي و مهدي طارمي، سرمربي و مهاجم تيم ملي فوتبال کشورمان در نشست خبري پيش از بازي فردا مقابل تيم ملي قرقيزستان در چارچوب رقابت‌هاي مقدماتي جام جهاني ۲۰۲۶ حاضر شده و به پرسش‌هاي خبرنگاران پاسخ دادند.

قلعه‌نويي: اول از همه به ۴ بازيکن قديمي تيم ملي گير مي‌دهم!

امير قلعه‌نويي، سرمربي تيم ملي فوتبال کشورمان پس از عرض تسليت بابت ايام شهادت امام رضا (ع) و تشکر از ميزباني خوب اصفهان، اظهار داشت: خيلي خوشحالم در شهر خوب اصفهان هستم. اينجا خاطرات بسيار خوبي داشتم و تشکري ويژه از ميزباني خوب‌شان مي‌کنم. حريف تغييراتي در کادرفني‌اش داشته و سرمربي جديدشان شناخت کافي از فوتبال اين کشور دارد. هم در ليگ و هم در تيم اميدشان مربيگري کرده است. قرقيزستان تيم بسيار سختکوشي است و لايه‌هاي دفاعي را به نحو احسن انجام مي‌دهد. ما هم خدا را شکر شرايط اردوي بسيار خوبي داريم و فکر مي‌کنم يکي از اردوهاي بسيار خوبي بوده که داخل آن هستيم. بچه‌ها با انگيزه بالايي تمرين مي‌کنند. همانطور که مي‌دانيد مرحله نهايي جام جهاني است و بچه‌ها با همه وجود و انگيزه تلاش مي‌کنند و آماده مسابقه هستند.

قلعه‌نويي اظهار داشت: هر ليستي که انتخاب مي‌شود طبيعتاً يکسري انتقادات دارد. اردوي قبل هم اين کار را انجام داديم يعني آوردن بازيکنان جديدي که بتوانند پشتوانه خوبي براي تيم ملي در سال‌هاي آينده باشند. اعتقاد دارم تغييرات بايد با شيب ملايم باشد؛ هم نتيجه‌گرا باشد و هم اينکه جواناني که مي آيند آسيب نبينند. هم در باشگاه‌ها و هم خصوصاً در تيم ملي.

سرمربي تيم ملي يادآور شد: اميدواريم با انگيزه خوبي که در تيم ديدم بتوانيم نتيجه خوبي هم بگيريم. با آناليز کامل اين ليست را داديم. خيلي از شما مي‌دانيد که کادرفني و من ساعت‌ها وقت مي‌گذاريم. اينطور نيست که 10 روز قبل از فيفادي دور هم جمع شويم؛ نه! همکاران من قبل از ليگ کارشان را شروع کردند. فرم درست کرديم و بازيکنان داخلي و خارجي هر بازي رصد مي‌شوند. ما هم شايد اشتباهاتي داشته باشيم، ولي مهم اين است که درهاي تيم ملي به روي همه باز است.

قلعه‌نويي افزود: شايد در اردوي بعدي تيم ملي تغييراتي داشته باشيم. باز هم تأکيد مي‌کنم؛ براي من سن يک عدد است. هر کسي آماده باشد دعوت مي‌شود. اين تغييرات را از اردوي قبل داشتيم. مي‌خواهيم به يکسري جوانان بها دهيم تا جايگزين‌هاي خوبي باشند. در کنار بازي خوب و نتيجه، جوانگرايي هم بايد باشند. اگر نتيجه نگيريم کساني که الان انتقاد مي‌کنند چرا جوان‌ها را نگذاشتيد مي‌گويند چرا اينها را گذاشتيد. ما کار خودمان را مي‌کنيم.

وي تصريح کرد: همکاران خوبي داريم و چيزي که مي‌دانيم را انجام مي‌دهيم. ما هم معصوم نيستيم و اشتباهاتي داريم؛ بايد انتقادات را بپذيريم. انتقاد باعث پيشرفت مي‌شود. با خيلي از کساني هم که مصاحبه مي‌کنند در ارتباطيم. قرار نيست هر کسي از ما تعريف کرد از او مشاوره بگيريم. خيلي از کساني که از ما انتقاد هم مي‌کنند جزو مشاوران ما هستند. همه بايد دست به دست هم بدهيم تا ان‌شاءالله با بازي‌ها و نتايج خوب مردم را خوشحال کنيم. جوانان و با تجربه‌هاي تيم ملي هم با انگيزه بالا تلاش مي‌کنند تا بتوانيم تيم ملي قوي داشته باشيم و مردم را خوشحال کنيم.

قلعه‌نويي در خصوص تاکتيک تيم ملي تأکيد کرد: سيستم فوتبال بازي نمي‌کند، آن بازيکن است که فوتبال بازي مي‌کند. اين نگرش کادرفني است که چه مدلي بازي کند. آمار مي‌گويد از روزي که مربيگري را شروع کردم نگرش من يک فوتبال تهاجمي بوده است. هر جا هم بودم چه تيم هاي پايين جدول و چه تيم‌هاي بالاي جدول، آمار گلزني بالايي داشتيم. اين دوره هم آمار گلزني بالايي داشتيم و خواهيم داشت. پس نگرش ما هجومي است. حالا باشگاه‌ها چطور بازي مي‌کنند، مهم نگرش ماست که بايد پياده کنيم.

وي اضافه کرد: درباره سيستم هم بايد بگويم با يک سيستم شناور هجومي بازي مي‌کنيم. هر چند آسيب هم ديديم و گل‌هايي خورديم که علتش همين نگرش بوده است. بازي فردا هم همينطور است. با هر تيمي هم بازي کنيم همينطور است. بعضي مربيان نمي‌توانند نگرش‌شان را عوض کنند و من هم همينطور هستم. خيلي بازي‌ها باخت سنگين هم دادم ولي لايه دفاعي درست نکردم. هر جا بودم نگرشم اين بوده است چون مردم فوتبال هجومي دوست دارند. در بازي ما و هنگ گنگ شش گل رد و بدل شده است. بازي با ازبکستان نيمه دوم مي‌توانستيم بالاي دو، سه گل بزنيم. هر چند بچه‌ها واقعاً خسته بودند ولي بازهم نيمه دوم بازي هجومي انجام داديم. پس نگرش من امير قلعه‌نويي بازي هجومي است.

قلعه‌نويي گفت: در هر تيمي هم مسئوليتي داشته باشم همين است. به استقلال اهواز، گل‌گهر و مس کرمان نگاه کنيد. در آن تيم‌ها هم آمار گلزني ما بالا بود. الان هم بازيکنان به اين درک رسيده‌اند که بايد يک بازي هجومي تماشاگرپسند انجام دهند. تقريباً 50 متر جلوي ما شناور است. براي نمونه مهدي طارمي آزاد است که به همه نقاط زمين برود. مشخص است که ما چه مي‌خواهيم. شما نگاه کنيد دوره قبل مقدماتي جام جهاني اگر يک مساوي مي‌آورديم حذف مي‌شديم، اما در مرحله قبل دو بازي ما تشريفاتي شد. اين نشان مي‌دهد که پيشرفت‌هاي خوبي شده است و بازي هجومي انجام مي‌شود. فکر مي‌کنم تنها بازي که نتوانستيم به گل برسيم بازي با ازبکستان بود که آن هم علت‌هاي خاص خودش را دارد که توضيح داده شده است. مربي آنها هم اذعان داشت که شانس آوردند در نيمه دوم نتيجه را واگذار نکردند. من تا روزي که مسئوليت دارم مي‌خواهم فوتبال هجومي بازي کنيم.

وي در واکنش به سوالي درباره انگيزه بازيکنان لژيونر براي حضور در تيم ملي و بازي هاي نه چندان دشوار گفت: شايد برخي‌ فکر مي‌کردند تورنمت کافا ضعيف است اما در جام ملت‌هاي آسيا مشخص شد که چند تيم از همان تورنمنت به مرحله بالاتر آمدند. خودم به چند بازيکن پيشنهاد دادم که اگر مي‌خواهيد به شما استراحت بدهيم، ولي آنها خودشان خواستند بيايند. يعني آنها دوست دارند و عاشق پيراهن، عاشق مملکت‌شان و عاشق مردم‌شان هستند و دوست دارند براي تيم ملي بازي کنند.

سرمربي تيم ملي گفت: از نظر انگيزشي يقيناً سرلوحه همه آنها بازيکني مثل علي دايي است. با انگيزه به زمين مي‌روند و با همه وجود کار مي‌کنند. اگر اينطور نباشد من برخورد مي‌کنم؛ شما من را مي‌شناسيد. اگر بازيکني انگيزه نداشته باشد حتما برخورد مي‌کنم ولي خود بازيکنان انگيزه بالايي دارند. نمونه آن هم تورنمنت کافا و بازي با هنگ‌کنگ بود که گفتم. دنبال آمار و ارقام هم نيستند و دنبال اين هستند که دل مردم را شاد کنند. يقيناً علي دايي هم اينطور نبود و به دنبال اين بود که دل مردم را خوشحال کند.

قلعه‌نويي ادامه داد: يک خاطره از علي دايي بگويم؛ در بازي با بحرين وقتي آن اتفاق و برخورد با دروازه‌بان بحرين افتاد من اولين نفر بالاي سر او رفتم، اما دايي 70 دقيقه با آن شرايط بازي کرد. 70 دقيقه بازي کرد و وقتي وارد رختکن شد همان جا زمين خورد. علي دايي نشان داد که بازيکن بزرگي بوده و يقيناً بازيکناني مثل طارمي هم الگويي مثل علي دايي دارد و با تمام وجود براي تيم ملي زحمت مي‌کشد.

«حدود 20 روز پيش تصميم گرفتيد در اصفهان بازي تيم ملي برگزار شود، آيا اکنون از تصميم خودتان راضي هستيد؟» سرمربي تيم ملي در پاسخ به اين سوال،‌ گفت: واقعيت قضيه اين است که بعضي جاها کم لطفي شد. شايد مي‌توانستيم در شرايط بهتري جاي ديگر بازي کنيم ولي جا دارد از چند نفر تشکر کنم. اتفاق مثبتي هم افتاد و فکر مي‌کنم حدود 20 سال بود ورزشگاه فولادشهر بازسازي نشده بود و تيم ملي منشأ خير و برکت شد.

وي يادآور شد: از باشگاه ذوب‌آهن هم تشکر مي‌کنم که هم محل تمرين و هم محل بازي‌شان را تغيير دادند. با اين شرايط به احتمال بسيار زياد مهرماه هم مزاحم دوستان در اصفهان هستيم. خواهش مي‌کنم مواظب زمين باشند، چون اين زمين احتياج دارد که مراقبت شود. زمين چمن هم مثل توپ تاريخ مصرفي دارد. اين زمين هم بايد مراقبت شود، چون با توجه به بازديدي از ورزشگاه آزادي داشتيم فکر نمي‌کنم حالا حالاها بتواند ميزبان تيم ملي باشد. استان‌هاي ديگر هم با ما همکاري نکردند و فقط مي‌ماند اصفهان که از همان اول ستادي تشکيل دادند و منجر به اين شد که اين استاديوم برسد. اميدواريم با يک نتيجه خوب جوابگوي زحمت اين عزيزان باشيم.

قلعه‌نويي در پاسخ به پرسش خبرنگار دانا درباره تأثير مهدي طارمي روي بازيکنان جوان تيم ملي و مسئوليتش در تيم ملي، گفت: در همه جاي دنيا اين وجود دارد و بعضي بازيکنان فني هستند و در داخل زمين هم مدير و به نوعي بازوي کادرفني در زمين هستند. ما از طارمي چيزي نمي‌خواهيم به جز اينکه خودش باشد. از بازيکنان بزرگم فقط اين را مي خواهم. بازيکن من بايد بدود. طارمي هم راست مي‌گويد؛ من اولين نفر به چهار بازيکني گير مي‌دهم که در تيررس من هستند. سردار آزمون، جهانبخش، طارمي و يکي دو بازيکن ديگر هستند. واقعاً جو بسيار خوب و صميمي و مديريتي در تيم حاکم است. علاوه بر اينکه با هم رفيق هستيم چارچوب‌ها هم در تيم رعايت مي‌شود. نه الان، در سال 2007 هم همينطور بود. سعي مي‌کنم جو معرفتي درست کنم ولي در يک چارچوب و اصول. مردم هم از شما آقا مهدي مي‌خواهند که طارمي باشيد. انصافاً هم مهدي طارمي همه جوره در خدمت تيم ملي است.

وي در پاسخ به اين پرسش که آيا برنامه‌هاي مدنظرش تا اين لحظه در تيم ملي به اجرا درآمده است، گفت: يکسري مسائل را بايد قبول کنيم. در ايران همه چيز ايده‌آل نيست. نمونه‌اش همين 20 روز است که فلان استان به ما زمين نداده ولي کشور امارات شش، هفت بازيکن را به خدمت مي‌گيرد و پاسپورت به آنها مي‌دهد. مهم اين است که آن آدم قوي با شرايط سخت کار را جلو مي‌برد. شايد اين موضوع از حوصله خارج باشد، ولي سپاهان چند سال بود که نتيجه نمي‌گرفت، روزي که من ذوب‌آهن را دادم و سپاهان را تحويل گرفتم يک ريسک بالا انجام دادم. ولي اين کار را کردم. يعني ما وظيفه ما اين است که با سختي‌ها کار را جلو ببريم.

قلعه‌نويي خاطرنشان کرد: در اين 20 روز خودمان بارها زنگ زديم، رو زديم و آدم هاي مختلفي در ارتباط بوديم. در حالي که اين وظيفه سرمربي تيم ملي نيست ولي در ايران کار اينطور است. خداوکيلي تاج و هيئت رئيسه هر آنچه در توان داشتند انجام دادند. يک زماني شما آنچه در توان داريد انجام نمي‌دهيد و اين يک ايراد است، ولي يک وقتي هم هر آنچه در توان داريد انجام مي‌دهيد و کم و کسري هم وجود دارد. ما با همه وجود جلو مي‌آييم. مجموعه مديريت واقعا تلاش مي‌کند و ما هم هر چه در توان داريم مي‌گذاريم.

سرمربي تيم ملي گفت: در گذشته پاداش‌ها شب بازي داده مي‌شد اما الان خيلي از مواقع شش يا هشت ماه بعد تسويه مي‌شود. کادرفني الان چند ماه قسطش عقب افتاده ولي اين مردم براي ما آنقدر عزيز هستند و دغدغه اقتصادي دارند که ان‌شاءالله با اين تغييرات مشکلات برطرف شود و سفره مردم بزرگتر شود. با اين مشکلات مردم اينکه ما دغدغه مسائل قرارداد و پاداش را داشته باشيم را به بچه‌ها گفتم. همينطور گفتم که خودتان را جاي مردمي بگذاريد که شايد 6 ماه است گوشت نخوردند و شرمنده دانشگاه فرزندش شده است. بچه‌ها هم به اين درک رسيدند. ما با هر شرايطي وظيفه داريم که مردم را خوشحال کنيم.

طارمي: با ۲ پا و دست هم به‌زور به جام‌جهاني رفتيم!

مهدي طارمي، مهاجم تيم ملي فوتبال کشورمان نيز پس از عرض شهادت ايام سوگواري در نشست خبري اظهار داشت: ديگر هيچ مسابقه‌اي در آسيا و دنيا آسان نيست. برخي صحبت‌هايي انجام مي‌دهند که با يک پا و يک دست صعود مي‌کنيم. با 2 پا و 2 دست هم به زور صعود کرديم. اين موضوع جام جهاني رفتن آسان شده، حرف غلطي است. اينکه پتانسيل حضور در چند دوره متوالي جام جهاني را داريم، موضوع واضحي است و همه شما شاهد اين موضوع هستيد. اولويت ما اين است که بتوانيم به جام جهاني صعود کنيم. قطر قهرمان جام ملت‌هاي آسياست و امارات برنامه‌ريزي و امکانات دارد و بازيکنان خارجي را جذب مي‌کند. ازبکستان رو به پيشرفت و جزو تيم‌هاي مدعي است. اگر فکر مي‌کنيد با حضور قرقيزستان و کره شمالي اين گروه آسان است پس گروه‌هاي ديگر تيم قوي ندارند، چه هستند؟

بازيکن تيم ملي تصريح کرد: کاري که قرار است انجام بدهيم را کوچک نشماريد. بعداً بگويند گروه آسان بود! در گذشته چند دوره يک بار به زور به جام جهاني مي‌رفتيم. اين موضوع هم ديگر کار را احساسي مي‌کند. از نظر شما آسان است که ما راحت به جام جهاني صعود مي‌کنيم؛ اما کار خيلي سخت است.

طارمي در مورد تيم قرقيزستان، اظهار داشت: قرقيزستان تيم بابرنامه‌اي در خط دفاعي است و در خط حمله هم منتظر ضد حملات مي‌ماند. هيچ مسابقه‌اي را دست کم نمي‌گيريم. قطعاً بازي سختي خواهيم داشت. شايد آنقدر که مقابل ديگر رقبا بازي سختي داشتيم، اين بازي اينطور نباشد اما ما براي انجام بهترين عملکردمان به زمين مي‌رويم که بتوانيم با کسب يک نتيجه خوب دل مردم را شاد کنيم.

وي در مورد ميزان انگيزه بازيکنان ملي‌پوش گفت: مربيان و کادر، بازيکني را دعوت نمي‌کنند که به اينجا بيايد و کم کاري کند. اصلاً اگر اينگونه بود خودم نمي‌آمدم. اينجا هستم که بتوانم به تيم ملي کمک کنم. تمام توانم را مي گذارم که بتوانيم بهترين عملکردم را داشته باشم و همه در نهايت دل مردم را شاد کنيم.

طارمي با اشاره به فضاي جلسات فني و سختگيري تاکتيکي قلعه‌نويي به 3 يا 4 بازيکن، تصريح کرد: قلعه‌نويي در جلسه فني کل نکاتش را خطاب به 3 يا 4 بازيکن مي‌گويد و تقريباً جلوي بقيه ما چند را نابود مي‌کند. براي اينکه چنين قضيه‌اي در جلسه فني پيش نيايد بايد بيشتر از همه بدويم و تلاش کنيم.

«با توجه به اينکه عضو يکي از سطح بالاترين تيم‌هاي اروپايي هستيد، چه مسئوليتي به عنوان بازيکن با تجربه‌ و قديمي تيم ملي، در قبال بازيکنان جوان و نسل جديد تيم ملي داريد؟» وي در پاسخ به اين سوال خبرنگار دانا، عنوان داشت: مسئوليت من است که بتوانم عملکردي که توان آن را دارم، نشان بدهم. کار و تلاش من باعث مي‌شود بقيه هم ببينند و اگر دوست داشته باشند، سرلوحه کارشان کنند. من اينجا مسئول يا پدر کسي نيستم که بخواهم به کسي توصيه‌اي انجام بدهم. بازيکناني که اينجا حضور دارند از شأن و شخصيت بالايي برخوردار هستند. خودشان مي‌دانند که چطور زندگي حرفه‌اي داشته باشند که پيشرفت کنند. 

بازيکن تيم ملي فوتبال ايران، گفت: اگر کسي از من سوال يا درخواستي داشته باشد به او جواب يا توضيح خواهم داد؛ ولي رفتار و کردارم را در تمرين و خارج تمرين مي‌توانند نگاه کنند و اگر دلشان خواست استفاده کنند. وقتي ما از مردم صحبت مي‌کنيم، خطاب‌مان همه مردم ايران است؛ کساني که در داخل يا خارج از کشور هستند. کساني که فوتبالدوست هستند. کساني که در روستا، شهر، بخش يا استان است يا در هر جايي که حضور دارند.

وي با تمجيد از مردم اصفهان، گفت: بايد تشکر خيلي زيادي از مردم اين شهر داشته باشم. زمان ورود و خروج از هتل افراد زيادي براي استقبال از ما در جلوي در حضور دارند. استقبال آنها طوري بود که ما مشغول فيلم گرفتن از مردم بوديم. واقعاً جو خوبي ايجاد شد و حتي در زمان تمرين ما خيلي زحمت کشيدند.

بازيکن تيم ملي فوتبال ادامه داد: در حال حاضر ما به عنوان تيم ملي ايران اينجا حضور داريم. پس بحث رنگ‌ها و باشگاه‌ها را زياد دخالت ندهند و زياد به اين موضوع ورود نکنند. ما يا هر بازيکني که اينجا در اصفهان حضور داريم را به عنوان بازيکن تيم ملي ببينند و همانطور که در اين چند روز منت سرما گذاشتند، حضور داشتند و ما را واقعاً خوشحال مي‌کردند، ما را در بازي فردا حمايت کنند.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html